TUNING
Tuning per Stage: Van standaard naar topprestatie
Ontdek hoe motortuning stap voor stap je motor krachtiger, soepeler en responsiever maakt — van Stage 1 tot Stage 4.
Hieronder een voorbeeld van een stage 2 modificatie op een KTM SX 250 2T injectie motor:
MOTOR TUNING 2 TAKT
NL
FR
ENG
STAGE 1
- zuiger
- squish en volume correctie
- cilinder poort afwerking
- uitlaatlijn BUD/HGS/PPS
- piston
- squish et correction du volume
- finition du port du cylindre
- ligne d'échappement BUD/HGS/PPS
- piston
- squish and volume correction
- cylinder port finishing
- exhaust line BUD/HGS/PPS
STAGE 2
- zuiger (12°/pro race)
- cilinder kop BUD/VHM
- squish en volume correctie
- cilinder poort timing (optimalisatie)
- GET/Hpi/Vortex/Carrot ecu (custom mapping)
- uitlaatlijn BUD/HGS/PPS
- Vforce/Boyesen inlaat
- piston (12°/pro race)
- tete BUD/VHM
- squish et correction du volume
- finition du port du cylindre
- ligne d'échappement BUD/HGS/PPS
- GET/Hpi/Vortex/Carrot ecu (custom mapping)
- Vforce/Boyesen clapette
- piston (12°/pro race)
- cylinder head BUD/VHM
- squish and volume correction
- cylinder port timing (optimisation)
- GET/Hpi/Vortex/Carrot ECU (custom mapping)
- exhaust line BUD/HGS/PPS
- Vforce/Boyesen intake
STAGE 3
- zuiger (12°/pro race)
- cilinder kop BUD/VHM
- squish en volume correctie
- cilinder poort timing (hoge toeren)
- carter modificatie/volume
- krukas balans en inertie optimalisatie
- GET/Hpi/Vortex/Carrot ecu (custom mapping)
- uitlaatlijn BUD/HGS/PPS
- Vforce/Boyesen inlaat
- piston (12°/pro race)
- tete BUD/VHM
- squish et correction du volume
- finition du port du cylindre
- ligne d'échappement BUD/HGS/PPS
- GET/Hpi/Vortex/Carrot ecu (custom mapping)
- Vforce/Boyesen clapette
- Optimisation du vilebrequin et de l'inertie du vilebrequin
- Modification du carter/volume
- piston (12°/pro race)
- Cylinder head BUD/VHM
- Squish and volume correction
- Cylinder port timing (high revs)
- Crankcase modification/volume
- Crankshaft balance and inertia optimisation
- GET/Hpi/Vortex/Carrot ECU (custom mapping)
- Exhaust line BUD/HGS/PPS
- Vforce/Boyesen intake
MOTOR TUNING 4 TAKT
STAGE 1
- zuiger
- in/uitlaatpoort kanaal afwerking
- timing controle en correctie
- luchtfilter bak optimalisatie
- uitlaatlijn hgs/akrapovic/pro circuit/fmf
- piston
- correction du débit d'admission/échappement
- contrôle et correction du calage
- modification du boîtier du filtre à air
- ligne d'échappement HGS/Akrapovic/Pro Circuit/FMF
- piston
- intake/exhaust port channel finishing
- timing check and correction
- air filter box optimisation
- exhaust line hgs/akrapovic/pro circuit/fmf
STAGE 2
- hc zuiger -in/uitlaatpoort flowcorrectie
- timing controle en correctie
- luchtfilter bak modificatie
- get/carrot/vortex ecu (custom program)
- uitlaatlijn hgs/akrapovic/pro circuit/fmf
- piston HC
- correction du débit d'admission/échappement
- contrôle et correction du calage
- modification du boîtier du filtre à air
- ECU Get/Carrot/Vortex (programme personnalisé)
- ligne d'échappement HGS/Akrapovic/Pro Circuit/FMF
- HC piston
- intake/exhaust port flow correction
- timing check and correction
- air filter box modification
- get/carrot/vortex ecu (custom programme)
- exhaust line hgs/akrapovic/pro circuit/fmf
STAGE 2.5
- 2nd injector kit
- elecktrieshe waterpomp
- 2e kit d'injecteur
- pompe à eau électrique
- 2nd injector kit
- electric water pump
STAGE 3
- hc zuiger
- in/uitlaatpoort flowcorrectie
- timing controle en correctie
- luchtfilter bak modificatie
- get/carrot/vortex ecu (custom program)
- uitlaatlijn hgs/akrapovic/pro circuit/fmf
- 2nd injector kit
- in/uit nokkenas hoge toeren
- elektrische waterpomp
- klepveren high speed
- piston HC
- correction du débit d'admission/échappement
- contrôle et correction du calage
- modification du boîtier du filtre à air
- ECU Get/Carrot/Vortex (programme personnalisé)
- ligne d'échappement HGS/Akrapovic/Pro Circuit/FMF
- kit 2e injecteur
- arbre à cames d'admission/échappement à haut régime
- pompe à eau électrique
- ressorts de soupapes haute vitesse
- HC piston
- intake/exhaust port flow correction
- timing check and correction
- air filter box modification
- get/carrot/vortex ecu (custom programme)
- exhaust line hgs/akrapovic/pro circuit/fmf
- 2nd injector kit
- in/out camshaft high revs
- electric water pump
- valve springs high speed
STAGE 4
- hc zuiger
- in/uitlaatpoort flowcorrectie
- timing controle en correctie
- luchtfilter bak modificatie
- get/carrot/vortex ecu (custom program)
- uitlaatlijn hgs/akrapovic/pro circuit/fmf
- 2nd injector kit -in/uit nokkenas hoge toeren
- elektrische waterpomp -koper/beryllium klepzittingen
- drijfstang titanium
- klepveren high speed
- super cooler waterpomp
- piston HC
- correction du débit d'admission/échappement
- contrôle et correction du calage
- modification du boîtier du filtre à air
- ECU Get/Carrot/Vortex (programme personnalisé)
- ligne d'échappement HGS/Akrapovic/Pro Circuit/FMF
- kit 2e injecteur
- arbre à cames d'admission/échappement à haut régime
- pompe à eau électrique
- sièges de soupapes en cuivre/béryllium
- bielle en titane
- ressorts de soupapes haute vitesse
- pompe à eau supercooler
- HC piston
- in/exhaust port flow correction
- timing check and correction
- air filter box modification
- get/carrot/vortex ECU (custom programme)
- exhaust line hgs/akrapovic/pro circuit/fmf
- 2nd injector kit
- in/out camshaft high revs
- electric water pump
- copper/beryllium valve seats
- titanium connecting rod
- high speed valve springs
- supercooler water pump
SAND OPTION
- oliekoeler
- mapping sandsurfer
- supercooler waterpomp
- versnellingsbak modificatie
- refroidisseur d'huile
- mapping sandsurfer
- pompe à eau supercooler
- modification de la boîte de vitesses
- oil cooler
- mapping sandsurfer
- supercooler water pump
- gearbox modification